פטנטים מגניבים ומדליקים

הראש היצירתי של יושבי תבל תמיד מפתיע, מחדש והופך את החיים ליותר מהנים, יעילים, בטוחים, בריאים ונעימים. למעשה, אין תחום שבו לא יוצאים מדי שנה פטנטים חדשים, ורק בישראל נרשמים אלפים כאלו על ידי ממציאים פרטיים וחברות – המעוניינים לזכות בהגנה על ההמצאה ולהפיק ממנה רווחים. במאמר הבא נסקור כמה פטנטים מגניבים ומדליקים מהשנים האחרונות.

לחובבי הקמפינג: פטנט מדליק מנורה

אין ספק שתחום האנרגיה בוער בשנים האחרונות, ובכל עת מוכנסים חידושים בהפקת האנרגיה הירוקה בדגש על שמש ורוח, אך גם מים ומחצבים שונים. אחד התחומים הבולטים הוא כמובן הלוחות הסולאריים, הממירים את קרינת השמש לחשמל, כאשר בכל עת משופרים הלוחות ומוגברת הניצולת של יחידותיהם. הטכנולוגיה גם משמשת בפריטים רבים המוצעים לציבור הרחב, החל בביגוד סולארי (כן, ביגוד שמייצר חשמל – למשל להטענת אייפון), ועד לתיקים סולאריים.

הפטנט שאנו מדברים עליו הוא שימוש ביריעות סולאריות גמישות עבור אוהלים. כל חובבי הקמפינג בוודאי מכירים את הקושי בהארת האוהל וסביבתו בלילה, בעודם תלויים בסוללות. האוהל הסולארי מגיע עם קולט חיצוני לא גדול, כעשרים על עשרים ס"מ, וכן עם מנורה פנימית. כל שהפאנל הקטן הזה צריך הוא כחמש שעות של חשיפה לשמש במהלך היום, המאפשרות לו להפעיל את המנורה שבאוהל לשלוש שעות בלילה, וגם ניתן להטעין עימו סוללות. אגב, בתחום זה ישנם פיתוחים מרשימים אף יותר, החל באוהל סולארי שיכול להפעיל מיזוג פנימי, ועד לחממה חקלאית שיריעותיה סולאריות ומספקות לה את כל החשמל הנחוץ.

פטנטים מגניבים

פטנט מדליק פחמים

הישראלים חובבים מנגל, כידוע, ולחלקם אולי לא מפריע לעמול בחום על הדלקת האש עם מדליק הפחמים הכימי, הנפנוף וההמתנה הארוכה. אבל למי שמעוניין בהדלקה מהירה וקלה, בלי חומרים סינתטיים ובלי נפנופים, ימצא עניין בפטנט השוודי שמדליק פחמים בלחיצת כפתור. מדובר במבער העובד על חשמל ומייצר חום עז באמצעות אוויר חם. כאשר מקרבים את המבער אל הפחמים תוך דקה בלבד מתקבלת הצתה, בלי מאמץ, בנוחות רבה, ובלי להזיע כל כך בחום הישראלי.


מצע מציאות רבודה: פטנט מגניב לילדים

הפטנט האחרון שנסקור קשור למצעים. מדובר המצעים המיועדים לילדים אשר משלבים טכנולוגיית מציאות רבודה. כך, מי שקונה את המצעים מקבל אפליקציה שבאמצעותה מתחילים לנוע הציורים שעל המצעים, למשל אסטרונאוט שצף בחלל, כוכבי הלכת במערכת השמש שלנו, ועוד.


ליווי מקצועי ברישום פטנטים

אדיסון עורכי פטנטים מתמחה בעריכת ורישום פטנטים, סימני מסחר ומדגמים, ובייצוג משפטי בענייני קניין רוחני. המעוניינים בסיוע מקצועי לרישום פטנטים מגניבים (או פחות מגניבים...) מוזמנים אל משרד עורכי פטנטים אדיסון בע"מ בטלפון 074-7042000.