פטנטים חדשים בעולם ובישראל

מדי שנה נרשמים ברחבי העולם מיליוני פטנטים, המקנים לבעליהם זכויות על פיתוחים והמצאות טכנולוגיים, אשר יש בהם משום החידוש, השימושיות והתועלת. לעיתים מדובר ביזמים וממצאים "קטנים" ופרטיים ולעיתים בתאגידי ענק, לעיתים בפטנטים שכבר עומד מאחוריהם מוצר די מוגמר שבקרבו ייכנס לשוק, ולעיתים ברישום פטנט שנועד בעיקר לצרכי הגנה משפטית, ולא ברור אם המוצר המוחשי יראה אור אי פעם. לפניכם סקירה של שני פטנטים חדשים בעולם ובישראל:

פטנט ישראלי למניעת מוות בעריסה

ישראל ניצבת לאורך שנים במקומות הראשונים בדירוג העולמי של מספר הפטנטים לנפש, אם כי בשנים האחרונות "התדרדרה" מעט לסביבות המקום החמישי. אחת ההמצאות החשובות שזכו לתהודה בשנים האחרונות היא פטנט בשם "המזרן המרחף" שאותו פיתח ד"ר אילן זמיר. כל הורה לילדים קטנים מכיר את הנושא הכאוב של מוות בעריסה, שאמנם אינו נפוץ מאוד אך בהחלט זוכה לפרסומים באמצעי התקשורת. מדובר במצב הנגרם עקב שכיבה של תינוקות על הבטן בעוד הראש שקוע אל תוך המזרן, מה שעלול להוביל לחנק ולמוות, בעיקר בתינוקות עד לגיל שישה חודשים. "המזרן המרחף" הוא למעשה כיסוי מזרן שנועד למנוע את האסון שכן הוא עשוי מבד ייחודי שמאפשר לתינוקות לנשום בכל תנוחה ומצב. כיסוי זה הבנוי בצורה של כוורת עשוי מחוטים שביניהם רווחים, כך שהתינוק אינו צמוד לחלוטין אל המזרן ולכן גם אם ראשו שקוע בו נותר מרווח מספיק לנשימה.

פטנטים חדשים

פטנט של אפל: סלפי קבוצתי ממרחק

מן הצד השני של יזמים פרטיים כמו ד"ר אילן זמיר, עומדים תאגידי ענק כאפל הרושמים כמעט בכל יום פטנטים חדשים – לרוב לצרכי הגנה משפטית. דוגמא מעניינת מהווה הפטנט של אפל, שלמעשה כבר נרשם לפני כשנתיים, וכעת מקבל תהודה בעקבות משבר הקורונה וככל הנראה ייכנס למכשירים חדשים. מדובר באפשרות לצלם סלפי של מספר אנשים, שבכלל אינם נמצאים זה ליד זה או אפילו באותה המדינה. העיקרון עובד על הזמנת אנשים אחרים להשתתפות בתמונה קבוצתית, ואילו התוכנה שיושבת על מכשיר האייפון או האייפד, תיקח את תמונותיהם ותערוך אותם לכדי תמונה משותפת. למה הדבר טוב? אפשר להזמין למשל בני משפחה שגרים בחו"ל לתמונה בצוותא, חברים המתגוררים במדינה זרה, שותפים עסקיים שמקיימים עימם שיחת וועידה, וכן הלאה. התהודה לה זוכה הפטנט בתקופת הקורונה מתחברת אל כל המגמה של עבודה מרחוק, פגישות מרחוק וריחוק חברתי בכלל, ועכשיו ניתן גם לצלם סלפי קבוצתי כזה.


ליווי מקצועי ברישום פטנטים

זו הייתה סקירה קצרה של שני פטנטים חדשים בעולם, המעוררים עניין ובהחלט עשויים לתרום לחיינו – בין אם מבחינה בריאות ולצרכים חברתיים ועסקיים. אדיסון עורכי פטנטים מתמחה בעריכת ורישום פטנטים, סימני מסחר ומדגמים, ובייצוג משפטי בענייני קניין רוחני. מעוניינים בסיוע מקצועי לרישום פטנטים חדשים? אם כן, פנו אל משרד עורכי פטנטים אדיסון בע"מ בטלפון 074-7042000.