מהו סימן מסחר ועל חיפוש סימן מסחר וחשיבותו

החוק (ליתר דיוק פקודת סימני מסחר [נוסח חדש], תשל"ב-1972 ) מגדיר "סימן" כאותיות, ספרות, מלים, דמויות או אותות אחרים או צירופם של אלה, בשני ממדים או בשלושה, ואילו "סימן מסחר" מוגדר כסימן המשמש, או מיועד לשמש, לאדם לענין הטובין שהוא מייצר או סוחר בהם. כלומר, מטרת הסימן היא אסוציאציה בין הסימן הטובין או השירות אליו הוא משויך. סימן מסחר מקנה לבעליו זכויות ייחודיות המאפשרות לעשות בו שימוש על גבי טובין ספציפיים. המשמעות היא שאנשים וגורמים אחרים אינם יכולים לעשות שימוש בסימן זה או הזהה לו, ואם יעשו כן יהיו נתונים לסנקציות שונות ואף לתביעה פלילית וענישה. על כן, לפני שמתחילים להשתמש בסימן מסחר, כדאי לבצע חיפוש של סימן המסחר במאגרים הרלוונטיים, ובהנחה שלא נמצא סימן דומה לגבי הטובין או השירות אליו הוא מיוחס, כדאי ואפילו חשוב לבצע רישום שלו בפנקס סימני המסחר.

כאמור, ישנה חשיבות רבה לבצע את החיפוש ואת הרישום של סימן המסחר, וכאן נכנס משרדנו לתמונה. אנו מלווים את הלקוח לכל אורך הדרך החל בביצוע חיפוש מקדים של סימני מסחר דומים, ועד להכנת הבקשה לרישום והגשתה לרשם סימני המסחר. כמו כן, אנו מבצעים רישום של בקשה לסימן מסחרי במדינות אחרות, מעקב אחר אגרות חידוש ותשלום שלהן ומתן ייעוץ לגבי הפרות. דברים אלו נכונים הן עבור בקשות לסימני מסחר הן בישראל והן בעולם, לרבות התדיינות מול בוחן מטעם רשם סימני המסחר, עד לקבלת סימן רשום.

סימני מסחר

דרכים לחיפוש סימני מסחר

חיפוש סימן מסחר ניתן לבצע באופן עצמאי, אם כי מומלץ בחום להיעזר בשירותי הצוות המיומן והמנוסה של משרדנו. לגבי סימני מסחר ישראליים, אנו בוחנים את מאגר סימני המסחר של ישראל, ובמידת הצורך גם מבצעים חיפוש בתשלום במחלקת סימני מסחר. כאמור, ניתן לחפש ללא תשלום במנוע החיפוש הישראלי הסוקר את מאגר סימני המסחר בארץ. במנוע זה ניתן לאתר סימנים לפי מספריהם הלאומיים או הבינלאומיים, לפי שם או מספר לקוח, או לפי מילים הכלולות בסימן המסחר.

יש לציין כי קיימים גם מאגרים בינלאומיים, המאפשר חיפוש בכל מדינה רלוונטית להם, פחות או יותר לפי אותן קטגוריות חיפוש לרבות המדינות הרלוונטיות עבור המחפש עצמו. למשל, מאגר סימני המסחר של EUIPO, המשרד האירופי לקניין רוחני, הכולל עשרות מיליוני סימני מסחר.

כאמור, במידת הצורך אנו מבצעים חיפוש בתשלום המצריך בקשה מיוחדת. זוהי בקשה לחיפוש סימני מסחר שכבר נרשמו או שהתקבלה בקשה לרישומם, בעלי דמיון או זהות לסימן שכבר קיים בשוק. חיפוש זה נדרש כמובן במקרים של חשש להפרה, וניתן גם לבקש חיפוש עבור כל סימן מסחר הרשום או שהוגשה עבורו בקשה תחת שמו של אדם או גורם מסוים, בו חושדים בהפרה.


למידע נוסף ועזרה ברישום סימן מסחר

מעוניינים בסיוע מקצועי בחיפוש ורישום סימן מסחר? אם כן, פנו אל משרד עורכי פטנטים אדיסון עורכי פטנטים בטלפון 074-7042000.

האינפורמציה המובאת בזאת הינה כללית ולעיתים חסרה, וזאת על מנת להקל על הקורא להתמקד בעיקר. בשום פנים ואופן היא אינה יכולה להחליף ייעוץ מקצועי שבו היועץ מקבל את מלוא הפרטים, העובדות והנסיבות הנוגעות למקרה.