מה כדאי לעשות בשנה הראשונה מאז הגשת בקשה לפטנטלהכין אב טיפוס (במידה ועוד לא הכנתם)הכנת אב טיפוס היא שלב קריטי לאחר הגשת הבקשה לפטנט. אב טיפוס מאפשר לבחון את ההמצאה בפועל, לבדוק את הפונקציונליות שלה ולבצע שיפורים נדרשים. זהו כלי חשוב שממחיש את הרעיון שלך בצורה ברורה ומשכנעת ללקוחות, משקיעים ושיתופי פעולה פוטנציאליים.
לפנות למעוף לקבל יועץפנייה למעוף או לגופים מקבילים המספקים ייעוץ עסקי יכולה לעזור לך להבין כיצד למנף את הפטנט שלך. יועצים מקצועיים יכולים לסייע בבניית אסטרטגיה עסקית, בפיתוח מודל עסקי ובהבנה של תהליך המסחור של ההמצאה שלך.
לבקר בתערוכות בנושא ההמצאההשתתפות בתערוכות ובכנסים הקשורים לתחום ההמצאה שלך היא דרך נהדרת לקבל השראה, ליצור קשרים עם אנשים בתעשייה ולהציג את ההמצאה שלך בפני קהל רחב. זוהי הזדמנות לקבל פידבק ולהבין כיצד ההמצאה שלך מתקבלת בשוק.
להכין סרטון תדמית של המוצר סרטון תדמית הוא כלי שיווקי רב עוצמה. באמצעות סרטון תדמית ניתן להמחיש את הערך של ההמצאה שלך, להראות את היתרונות והשימושים שלה ולמשוך את תשומת הלב של חברות פוטנציאליות שיכולות להתעניין בהמצאה שלך ולרצות לשתף פעולה.
לפנות לחברות שיכולות להתעניין ברעיוןשיווק ההמצאה היא בעיה בפני עצמה. לכן כדאי להתחיל בזה כבר עכשיו.
מצד שני, לציבור יש זכות להתנגד להענקת פטנט במשך שלושה חודשים מהודעת הקיבול, וכבר נתקלנו במקרים של הגשת בקשת התנגדות ברגע שדבר הקיבול התפרסם. לכן יש טעם גם שלא לפרסם את עצם הגשת הבקשה לפטנט עד אשר הפטנט נופק.
לחפש משקיעים בקרנות הון סיכוןמציאת משקיעים היא שלב חשוב בהפיכת הפטנט שלך להצלחה מסחרית. קרנות הון סיכון הן מקור מצוין למימון ופיתוח העסק שלך. השקעה מקרנות הון סיכון יכולה לספק לך את המשאבים הדרושים לפיתוח המוצר והשקתו לשוק.
כאמור, לציבור יש זכות להתנגד להענקת פטנט במשך שלושה חודשים מהודעת הקיבול, ולכן יש לשקול את הנושא מכל צדדיו.
מה כדאי לא לעשות בשנה הראשונה מאז הגשת בקשה לפטנטלשבת ולחכות לבחינהלעיתים קרובות, ממציאים מגישים בקשה לפטנט ולא עושים דבר נוסף במשך השנה הראשונה. הדבר גורם לבזבוז זמן יקר וכספים נוספים. חשוב להיות פעילים בשנה הראשונה כדי לקדם את ההמצאה שלך. נצל את הזמן הזה כדי לפתח את המוצר, לחפש שיתופי פעולה ומשקיעים, ולבנות אסטרטגיה שיווקית. זכור שהפעולות שתנקוט בשנה הראשונה יכוונו את עתיד הפטנט שלך ויקדמו אותו בצורה משמעותית לקראת הצלחה מסחרית.